Jag har en Cylinda 1855 som läker mellan avloppspump och motor. Det är troligen en packning där som inte håller tätt. Jag har försökt att lossa motorn från pumpen med handkraft men det lyckas inte. Det är trångt att komma åt med verktyg.

Tacksam om någon här har tips om hur jag ska gå till väga för att fixa detta själv.

Har du möjlighet att lägga upp en eller flera bilder av hur det ser ut runtomkring motorn?

Jag ska ta några bilder i morgon och lägga upp här.

Här kommer två bilder på diskmaskinens innanmäte. Den röda pilen visar var läckaget är.

• bild2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu vet jag inte om du redan har provat denna kombination av verktyg, men jag hade börjat med detta:
Biltema Sverige
satt på en eller flera av dessa:
Biltema Sverige
och denna:
Biltema Sverige

Funkar inte detta hade jag testat med att smeta silikon på utsidan för att se om det kan stoppa läckaget tillsvidare.

Till sist hade jag provat att ringa kundtjänst på Cylinda för att se om de kan hjälpa till med att förklara hur man byter packning.

Verkar bultarna som håller motorn på plats ha rostat fast?

Nja, bultarna som syns på bilderna håller nog bara ihop motorn. Det ser ut som att motorn är fästad mot pumpen med en slags vridkoppling typ klor som hakar i pumpen och sedan vrids fast men jag är inte säker på detta eftersom det är så svårt att se.

Kanske någon här vet mer exakt hur pump och motor sitter ihop.

Tack för tipsen. Jag tror jag ska prova att ringa till Cylindaservice som du föreslår.

Du behöver inte göra nått själv, sålänge den läker så brukar det ordna det upp sig med tiden...

(jag kunde bara inte låta bli)

imported_AX skrev:
Du behöver inte göra nått själv, sålänge den läker så brukar det ordna det upp sig med tiden...

(jag kunde bara inte låta bli)
:D , hade inte du så hade jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.