Hej! Har tre vattenutkastare som alla ger väldigt snålt med tryck. Tycker det i övrigt är OK tryck i huset (bad, dusch, osv)
Vad kan det bero på och finns det något jag kan göra?
Bilderna är vid samtliga 3 utkast, öppet till max, med en väldigt kort trädgårdsslang
Vad kan det bero på och finns det något jag kan göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bilderna är vid samtliga 3 utkast, öppet till max, med en väldigt kort trädgårdsslang
Jag har också en utkastare som det är väldigt dålig skjuts på när man bara har öppnat på nyckeln. Har en till ventil/spak kopplad i serie direkt efter (där din slang är ansluten). Om jag pulsar den ett par gånger efter att jag öppnat på nyckeln, så blir det en jäkla sprutt på vattnet. Känns som att urkastaren behöver få lite mottryck för att öppnas helt.
Kan du testa att sätta på ett munstycke på slangen och använda det för att slå på och av några gånger? Alternativt bara nypa ihop slängen några gånger
Kan du testa att sätta på ett munstycke på slangen och använda det för att slå på och av några gånger? Alternativt bara nypa ihop slängen några gånger
Vattentrycket man har kan vara väldigt lågt och beroende på var man bor. Kommunalt eller enskilt? Grejen är att det verkligen märks när man tar fram trädgårdsslangen men det märks knappt alls i tvättstället eller när man duschar, där räcker kanske trycket precis så att man är nöjd. Finns tryckstegringspumpar men det är en ganska dyr installation med allt.
Har man ett högt vattentorn men bara ett sugrör till trädgårdsslang så blir ändå flödet ytterst dåligt pga det stora tryckfallet i ledningen.
Tyvärr är det ju också så att moderna hus har smalare/tunnare rör än gamla hus och moderna utkastare kan ha väldigt smalt anslutningsrör och sedan har man ju en gardena-koppling efter som gör sitt. Bättre förr, t.o.m. trädgårdslangarna var kraftigare.
Tyvärr är det ju också så att moderna hus har smalare/tunnare rör än gamla hus och moderna utkastare kan ha väldigt smalt anslutningsrör och sedan har man ju en gardena-koppling efter som gör sitt. Bättre förr, t.o.m. trädgårdslangarna var kraftigare.
Kolla sid 4R reta skrev:
https://sakervatten.se/wp-content/uploads/2024/02/2de0a4f214f70285ff2cd645b6f8dad4.pdf