25 475 läst ·
5 svar
25k läst
5 svar
Lågt tryck i vattenutkastare
Skulle vattna gräset nu på kvällen och märkte att det var väldigt lågt tryck i vattenutkastaren på övervåningen (bor i sutteränghus) - så lågt att vattenspridaren inte rörde sig. Så sent som igår fungerade den normalt! Kopplade istället in spridaren på utkastaren på nedervåningen och då fungerade den normalt.
Utkastaren på övervåningen (den som inte ger något tryck) sitter utanför tvättstugan, och i tvättstället där har jag normalt vattentryck. Denna kran och vattenutkastaren sitter på samma vattenledning och ungefär samma höjd. Jag hade ingen annan kran/diskmaskin etc på samtidigt som jag försökte vattna.
Någon som har en idé vad det låga trycket kan bero på? Jag har ju bevisligen tryck i samma ledning någon meter därifrån!
/Konfunderad
Utkastaren på övervåningen (den som inte ger något tryck) sitter utanför tvättstugan, och i tvättstället där har jag normalt vattentryck. Denna kran och vattenutkastaren sitter på samma vattenledning och ungefär samma höjd. Jag hade ingen annan kran/diskmaskin etc på samtidigt som jag försökte vattna.
Någon som har en idé vad det låga trycket kan bero på? Jag har ju bevisligen tryck i samma ledning någon meter därifrån!
/Konfunderad
Produkter som diskuteras: "vattenspridaren"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 808 inlägg
Skruva isär och rengör. Det går att montera isär utkastaren ifrån fronten, åtminstone på min. (Svarade precis samma sak igår i en annan tråd..)
"Pluggen" som sitter längst in verkar inte släppa efter av vattentrycket.
Ett knep kan vara att vika slangen fram o tillbaka ett par gånger - mottrycket kan göra att den pluggen lossnar så att du får fullt tryck.
Kolla också att röret är rakt. Rörselser i väggen kan ha böjt röret.
"Pluggen" som sitter längst in verkar inte släppa efter av vattentrycket.
Ett knep kan vara att vika slangen fram o tillbaka ett par gånger - mottrycket kan göra att den pluggen lossnar så att du får fullt tryck.
Kolla också att röret är rakt. Rörselser i väggen kan ha böjt röret.
Självbyggare
· halland
· 242 inlägg
Har samma problem hemma vik slangen så du får mottryck så kan det släppa.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 808 inlägg
Poff, och så hamnar vredet i hinken som jag fyller, lär mig aldrig...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden