Hallå.

Tänkte passa på att köpa trallvirke till kommande trädäckbygge nu när K-rauta säljer för halva priset. Min fråga är: finns det risk att virket torkar ur och spricker om jag lagrar det inomhus (ca 10-15grader) i några månader? Är det bättre att lagra det utomhus eller vänta med att köpa tills det är dags?

Mvh Andreas.

Är det lärk eller imptrall?

Impregnerat, 28*120 för 7.95..

Hade förvarat det ute fast gärna under tak eller presenning. Det gör vi på jobbet och det håller sig bra utan sprickor.

Jäkla bra pris, arbetar själv med imp/fur och tillverkar utemöbler. Har i inköpspris direkt från sågverket 7:16 lpm i samma storlek så 7.95 var riktigt bra pris. Ligger ju annars på runt 13:95 i handeln.

Ute, med täckning, men se till att det är väl ventilerat.

Tack för tipsen! Ja, det är kanonpris, man sparar ju ett par tusen på att köpa nu. Jag lägger då trallen utomhus i hög med brädbitar mellan lagren så att det ventileras. Sedan presenning över.

Mvh Andreas.

A.J. skrev:
Tack för tipsen! Ja, det är kanonpris, man sparar ju ett par tusen på att köpa nu. Jag lägger då trallen utomhus i hög med brädbitar mellan lagren så att det ventileras. Sedan presenning över.

Mvh Andreas.
Se till att inte pressen ligger tätt mot marken - behövs ventilation, annars blir det väääldigt blött och risk för mögel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.