M Mangelito #1 Medlem · 498 inlägg 29 jul 2004 08:43 Mangelito Medlem 498 inlägg 29 jul 2004 08:43 #1 Är det lungt i dessa tider att lagra gips och reglar under pressenning ute?
MathiasS #2 Medlem · Stockholm · 37 394 inlägg 29 jul 2004 17:18 MathiasS Medlem Stockholm 37 394 inlägg 29 jul 2004 17:18 #2 det går bra med både gips och reglar. Lägg högen på norrsidan av huset, träet vill inte ligga i solen. Se till att det ligger tort men luftigt (en tätslutande press är inte bra). Viktigast av allt - se till att upplaget är stadigt och RAKT!
det går bra med både gips och reglar. Lägg högen på norrsidan av huset, träet vill inte ligga i solen. Se till att det ligger tort men luftigt (en tätslutande press är inte bra). Viktigast av allt - se till att upplaget är stadigt och RAKT!
T Tommy_S #3 Medlem · 468 inlägg 1 aug 2004 06:33 Tommy_S Medlem 468 inlägg 1 aug 2004 06:33 #3 Jupp, MathiasS har rätt. Täck med en tät press men inte ända ner mot backen. Det måste kunna lufta.