J
Har några mindre skador i källarens golv och väggar, normalt är det mesta i huset putsat med kalkbruk men golv och väggar verkar vara gjuta i betong. Huset är från 1909.

Ardex a46 verkar lovordat men kostar över 400 för en säck. Combimix lagningsbruk verkar ha samma användingsområden och kostar 70 kr. Är det värt mervärdet med ardex?

Källaren är ej omdränerad men bor på grusås. Målat med plastfärg som på några ställen släppt. Om man skrapar bort plastfärgen och målar med en mer öppen färg, puts och mur har jag använt på en vägg där jag inte fick bort all gammal färg, vilket finspackel kan man använda? Tyvärr verkar det vara spacklat innan så att inte spackla blir rätt stor skillnad i utseende. Annars skulle en putsad yta med den strukturen och sen silikatfärg vara att föredra, men tid och ork medger inte att totalt ta bort all färg eftersom bara små områden släppt och det verkar vara målat för mer än 30 år sen baserat på kulörval och slitage. Så jag är inte så rädd att allt ska släppa...

J
Kan JOTUN DryTech murfiller funka för småskador?
Eller våtrumsspackel?

Har köpt combimix lagningsbruk och ska testa det längre fram, nu håller jag på med ett rum som faktiskt var kalkputsat invändigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.