Hej,

Svärfar är målare och ska hjälpa oss måla våra betongpannor i sommar. Eftersom vi nyligen satt in FTX ville jag ta bort den gamla fula takhuven där frånluftsfläkten satt förut. Det visade sig att plåten från huven låg en bra bit in under masoniten och därför blev det ett betydligt större hål än jag tänkt mig.
För att täppa för det gamla hålet gjorde jag en skiva som överlappar den gamla masoniten med ca 10 cm runtom. Sedan öste jag på med asfaltskitt. Det var dock svårt att få in asfaltskitt mellan de överlappande skivorna. Även där det sitter bärläkt ovanför min skiva var det svårt att få in ordentliga mängder kitt. Så frågan är - duger detta eller borde laga på annat vis?

Taket har 45 grader lutning med betongpannor. Ska även byta nocktätningen innan vi målar.

• Reparation av tak med asfaltskitt på träskiva under betongpannor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reparation av tak med asfaltskitt, person i arbets handske applicerar kitt över trä och betongpannor.
    Skapa konto
  • Takrenovering med ny skiva och asfaltskitt applicerat för att täppa till ett hål i taket.
    Skapa konto
  • Takreparation med asfaltskitt kring ett stort hål täckt av en träskiva och betongpannor i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Reparation av tak med asfaltskitt kring ett större hål täckt av en träskiva, på ett tak med betongpannor.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.