2 373 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Läggning av papptak: minimi temperatur ?
Hej
Skall lägga om ett papptak på en villa, och läste någonstans att det bör vara minst +10 grader i luften.
Pappen blir ju styv om det är kallt, men blir det problem med klisterremsorna, så att dom inte fäster vid
lägre temp, eller vad är problemet.
Hur löser takfirmorna saken, värmer dom pappen ?
Hitta seriös takfirma, som ens har tid att titta på objektet är inte att tänka på, så jag är tacksam för info.
mvh
Dad 46
Skall lägga om ett papptak på en villa, och läste någonstans att det bör vara minst +10 grader i luften.
Pappen blir ju styv om det är kallt, men blir det problem med klisterremsorna, så att dom inte fäster vid
lägre temp, eller vad är problemet.
Hur löser takfirmorna saken, värmer dom pappen ?
Hitta seriös takfirma, som ens har tid att titta på objektet är inte att tänka på, så jag är tacksam för info.
mvh
Dad 46
Enklast & bäst är att kolla i montageanvisningen för just den takpapp du tänker lägga, där bör det stå exakt vad som gäller för aktuell takpapp.
tex https://www.bauhaus.se/media/pdf/3869010V_2.pdf
tex https://www.bauhaus.se/media/pdf/3869010V_2.pdf
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 416 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 416 inlägg
Riktig svetspapp (som alla riktiga proffs lägger) brukar vara ok ner till -10° och efter det får man varmhålla rullarna på lättast möjliga sätt.
Är det ett riktigt synligt papptak som bara måste bli estetiskt perfekt är det bäst att vänta till plusgrader.
För att förtydliga ännu en gång, INGA proffs använder klisterkant på ytpapp.
Är det ett riktigt synligt papptak som bara måste bli estetiskt perfekt är det bäst att vänta till plusgrader.
För att förtydliga ännu en gång, INGA proffs använder klisterkant på ytpapp.
Klicka här för att svara