Hej
Skall lägga om ett papptak på en villa, och läste någonstans att det bör vara minst +10 grader i luften.
Pappen blir ju styv om det är kallt, men blir det problem med klisterremsorna, så att dom inte fäster vid
lägre temp, eller vad är problemet.
Hur löser takfirmorna saken, värmer dom pappen ?
Hitta seriös takfirma, som ens har tid att titta på objektet är inte att tänka på, så jag är tacksam för info.

mvh
Dad 46
 
  • Gilla
dad46
  • Laddar…
Är det underlagspapp eller ytpapp, kanske båda. Underlagspapp är inga problem.
Ytpapp så gäller läggningsanvisning.
Takläggare har så de kan värma skarvarna.
 
  • Gilla
dad46
  • Laddar…
Rickard.
Riktig svetspapp (som alla riktiga proffs lägger) brukar vara ok ner till -10° och efter det får man varmhålla rullarna på lättast möjliga sätt.

Är det ett riktigt synligt papptak som bara måste bli estetiskt perfekt är det bäst att vänta till plusgrader.

För att förtydliga ännu en gång, INGA proffs använder klisterkant på ytpapp.
 
  • Gilla
dad46
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.