S
Hej!

Tänkte lägga klinker i ett helt vanligt rum på 7 kvm. Klinkerplattorna är ganska stora, 30x60 cm och stensvarta. Nu undrar jag om jag ska lägga dem sida vid sida eller förskjuta dem. Om de de ska förskjutas så undrar jag om de ska förskjutas till mitten av plattans längd eller bredd. De kanske rent av ska förskjutas med endast 25%?

Svårt val, har ni lite råd?

• klink.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Något av de två mittersta alternativen hade jag valt, men det är ju en smaksak...

• Gilla
Dano1983
  • Laddar…
C
I vårt badrum, innan vi kom på att vi nog inte skulle renovera det, eftersom det inte skulle få plats, dom grejerna vi skulle ha, så tänkte jag lägga grå 30x60 som på alternativ två, och dessutom med 45° vinkel över golvet.

S
Har frågat runt och mina systrar sa:

"Föredrar definitivt alt 1.
3 och 4 är helt uteslutet tycker jag."

och den andra:

"jag tyckte först bäst om 1:an men efter en¨
stund blev 3:an favorit."

Nu när jag läst era svar så känns det som det står rätt lika mellan alternativ 1, 2 och 3. Tror jag får invänta fler svar och försöka hitta bilder på nätet med dessa mått på klinkern.

T
Generellt så brukar 30x60 plattor alltid läggas i halvförband, alltså alternativ 2!

S
Jag la 30x60 i hallen och valde att lägga fritt förband, alltså inget mönster utan bara så som det föll sig. Tyckte det vart så stelt med exakta rader.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.