Ska börja lägga ett klickgolv i en liten hall och har stött på något jag inte behövt lösa förrut när jag lagt golv, nämligen riktigt feta dörröppningar.
Hur sjutton lägger man golvet så att det blir snyggt när dörrkarmarna, ca 30cm djupa, ser ut såhär?
Jag inser ju att det snyggaste blir att såga upp dem med Multimastern och få in brädorna under dem men hur fixar man det när brädorna ska klickas ihop i vinkel?
Tar mer än gärna emot förslag.
(Pilarna visar golvets riktning)
Hur sjutton lägger man golvet så att det blir snyggt när dörrkarmarna, ca 30cm djupa, ser ut såhär?
Jag inser ju att det snyggaste blir att såga upp dem med Multimastern och få in brädorna under dem men hur fixar man det när brädorna ska klickas ihop i vinkel?
Tar mer än gärna emot förslag.
(Pilarna visar golvets riktning)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
jag förstår inte problemet, som vanligt 
Varför skall golvet in under väggskivan?
Skall du inte ha några golvsocklar?
Inte ens en liten kvartslist?
Varför skall golvet in under väggskivan?
Skall du inte ha några golvsocklar?
Inte ens en liten kvartslist?
Jag vill, om det går, undvika sockel eller list...det blir så mycket snyggare utan. 
Vi har en likadan dörröppning på annat håll i huset där ett proffs lagt golvet och han har lyckats få till det utan sockel eller list. Jag begriper bara inte hur...
Vi har en likadan dörröppning på annat håll i huset där ett proffs lagt golvet och han har lyckats få till det utan sockel eller list. Jag begriper bara inte hur...
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Normalt sågar du av smygen i lämplig höjd för golvet, lägger golvet en bit ut och sedan skjuter in ändra fram till tröskeln (där blir det oftast en list om man inte kan ta bort tröskeln och såga ett spår).
Jag håller med dig att det blir helt klart snyggast utan golvlist i dessa öppningar.
Jag håller med dig att det blir helt klart snyggast utan golvlist i dessa öppningar.
Klicka här för att svara