12 002 läst ·
23 svar
12k läst
23 svar
Lägga vattenburen golvvärme,hjälp med förklaring tack.
Hur stort är rummet?
Innan man beställer shunt och prylar så skulle jag ställa mig själv frågan om det finns planer i framtiden för mer rum med golvvärme? För isf skulle jag handla en shunt grupp för fler slingor på en gång med en större cirkulationspump.
Vart ska du ha shunten?
Innan man beställer shunt och prylar så skulle jag ställa mig själv frågan om det finns planer i framtiden för mer rum med golvvärme? För isf skulle jag handla en shunt grupp för fler slingor på en gång med en större cirkulationspump.
Vart ska du ha shunten?
Ja den shunten funkar up till 60m2 tror jag, jag ska köra den i mitt kök som jag håller på med nu, köket är på 13,3m men jag kmr bara lägga slinga på fria ytor dvs 10m2
Köpte allt från LK, i mitt fall kommer jag ta bort befintligt spont och lägga LKs färdigspårade spånskivor med godkänd bäraktighet istället, sen plåtar, stegdämp och parkett. Lycka till!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte allt från LK, i mitt fall kommer jag ta bort befintligt spont och lägga LKs färdigspårade spånskivor med godkänd bäraktighet istället, sen plåtar, stegdämp och parkett. Lycka till!!!
24 kvm är rummet,och vi kommer inte ha golvvärme i flera rum.
Shunten kommer sitta i ett skåp i köket som ska sättas in.
Shunten kommer sitta i ett skåp i köket som ska sättas in.
Vilka faktorer spelar in på vilken grovlek på slangen man ska ha? Såg att du skulle ha 16mm.
Jag lät mig ta hjälp av en rörmockare som satte ihop ett system till mig, såg att golvvärmebutiken säljer samma grejer som paket i lite olika storlekar dock, mitt gick på 8300 om du vill ha en hint om va det kommer kosta, dock va det med alla hans rabatter så kanske 10tkr på nätet lr i butik...
Vilket cc mått har du lagt slangen på och vilken bredd är det på glesen ?para skrev:Du behöver inte ta bort befintligt golv. Lägg glesen direkt på bara, bygger lite mer i höjd men funkar det vid trösklar och dörrar så kör på.
Såhär såg mitt ut, har gjort så i hela huset, två plan. Här la jag golvgips över plåtarna eftersom vi skulle lägga klinkers men annars är det parkett direkt på plåtarna med lumppapp imellan.
[bild]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vågar man lägga in vattenburen golvvärme i badrum efter vattenskada?
Badrum -
Lägga vattenburen golvvärme i hus med betongplatta?
Golv -
Kan man lägga vattenburen golvvärme på platta isolerad med lecakulor?
Byggmaterial & Byggteknik -
Lägga vattenburen golvvärme i bostadsrätt?
Värme allmänt -
Lägga golv på golv med vattenburen golvvärme?
Golv