1 004 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Lägga undergolv
Hej!
Håller på med en friggebod och ska nu lägga undergolv/golvspånskivor. Har lagt trossbottenskivor, isolering och byggplast ovanpå det. I de monteringsvideor jag sett läggs det trälim på reglarna under golvet, men det känns ju fel då man har byggplast på reglarna. Har inte sett någon monteringsvideo som har byggplast under. Behövs det limmas om man har byggplast under, och vilket lim ska man använda då? Limmar ju givetvis fogarna med trälim.
Håller på med en friggebod och ska nu lägga undergolv/golvspånskivor. Har lagt trossbottenskivor, isolering och byggplast ovanpå det. I de monteringsvideor jag sett läggs det trälim på reglarna under golvet, men det känns ju fel då man har byggplast på reglarna. Har inte sett någon monteringsvideo som har byggplast under. Behövs det limmas om man har byggplast under, och vilket lim ska man använda då? Limmar ju givetvis fogarna med trälim.
Jag har följt guiderna på Byggmax hemsida och där står det att man ska ha byggplast över isoleringen i guiden "isolera golvbjälklag, men sedan i guiden "lägga undergolv" då är det ingen byggfolie på reglarna, det är därför jag blir lite förvirrad. Du menar att det inte behövs någon ångspärr på golvet alltså?Jonatan79 skrev:
Jag har ingen byggplast under mitt golv i mitt hus.
Spån limmat direkt på reglarna. I de fall jag har sett plast i golven har det legat mellan tex spån och parkett etc.
Spån limmat direkt på reglarna. I de fall jag har sett plast i golven har det legat mellan tex spån och parkett etc.
Klicka här för att svara
