Ska riva befintlig uteplats och bygga ny trall och tak (pga röta och för att få upp trallhöjden till altandörr).
Kommer bygga ungefär samma storlek på altanen som nuvarande, dvs ca 5x3,5 m. Skillnaderna blir att jag höjer altanen ca 17 cm (till dörrhöjd) och även taket. Är just nu inne på att bygga taket på samma nivå som den vita plankan ovan burspråk, blir nog snyggast att få det i linje.
I övrigt har jag tänkt att bygga trappa på samma ställe som nuvarande. Har däremot svårt att veta vad jag ska göra i slänten där det nu är ett litet odlingsland. Tycker det blir konstigt att ha en så pass kraftig slänt rakt ner mot uteplatsen. Och jag vill inte ha kvar odlingslandet där.

Har ffa 2 funderingar.
1) Hur ska jag göra taket vid den del som går över burspåket?
2) Vad kan jag göra i slänten bredvid trappan? Gradäng? Trappa? Alla tips mottages

• Grått trähus, veranda, snö på taket, staket, vinterdag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träveranda med tak, liggande i vinterlandskap, lätt snötäcke, vit trästuga, möbler, beigea växter.
    Skapa konto
  • Vit veranda med staket, utemöbler, snörester, och grönska utanför ett hus i solljus.
    Skapa konto
  • Trädäck med pergola, vitmålad, uteplatsmöbler, snöfläckar, vinter övergår till vår, trädgårdsslang, buskar.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.