Hej.

Jag har massivt furugolv i hela lägenheten förutom i hallen där det ligger ett slitet klinkergolv. Jag undrar om det går att lägga samma sorts furugolv direkt ovanpå klinkern? Skulle det även gå att först bygga upp klinkern med plyfa 7mm för att få allt i samma nivå?

Tack för svar!

Om du menar ett flytande golv så går det ju. Men bygghöjden lär ju dra iväg en aning om du ska köra plyfa för att få det helt slätt. En tjockare foam skulle nog räcka om det inte är rejäla fogsprång på klinkergolvet.

Är det golvvärme vill jag minnas att det inte rekommenderas flytande. Isåfall är det nog vettigast att lägga flytspackel till rätt nivå och sen limma furugolvet.

C Costacurta2000 skrev:
Hej.

Jag har massivt furugolv i hela lägenheten förutom i hallen där det ligger ett slitet klinkergolv. Jag undrar om det går att lägga samma sorts furugolv direkt ovanpå klinkern? Skulle det även gå att först bygga upp klinkern med plyfa 7mm för att få allt i samma nivå?

Tack för svar!
Massiva golv brukar ju skruvas eller limmas i underlaget (dvs ej ligga flytande), att limma mot klinkern borde funka, oklart hur man gör om du först måste bygga upp med plyfa. Kanske enklast att riva bort klinkern först?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.