Hejsan
Jag fick en idé jag tänkte höra om det skulle vara en lösning på mitt problem.
Jag har gamla trägolv i hela huset och funderade på flytta köket till vardagsrummet. Som är rätt stort.
Det är mullbänk under trägolvet och man får eller borde ej täcka det pga fukt osv och läst det ej är bra gjuta platta heller.
Så då tänkte jag går det göra en låg upphöjande just där köket ska vara uppe på trägolvet. Tänkte då kan man lägga klinker på det o fuktspärr för skydda så fukt ej rinner ner. Och blir betydligt smidigare städa av när det ska vara köksdelen. Är detta möjligt? Så det finns en liten luftspalt under och några ventiler på olika ställen eller nått för ventilera under upphöjningen? Har någon nått tips på hur man skulle bygga upp detta på trägolvet ? Och om det e möjligt? Och hade kunnat funka? Samt det måste vara stabilt o starkt då det är kök med tunga skivor.
Tacksam för tips