Vi har haft hantverkare här som sågat upp vårt golv för att kunna dra om lite rör till radiatorerna och avlopp. Se bilderna.
Nu funderar vi på hur vi ska göra för att lägga tillbaks golvet, eftersom det på de flesta ställen inte finns några reglar att lägga det på. Det är en betongplatta under, och vi ska lägga parkett ovanpå.

Min idé är att lägga nya stumpar av reglar under för att ha något att lägga golvet på. Låter det vettigt, eller finns det något bättre sätt att göra det på?

• Upprivet golv visar rör och spån, renovering eller reparation pågår i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv, uthuggen rektangel, spån, stämjärn, väggskada, arbetsmiljö, renovering pågår, verktyg, traditionellt hantverk.
    Skapa konto
  • Öppet golv med synliga rör, kablar, och spånskivor. Konstruktion eller renovering pågår.
    Skapa konto
Ja de är de helt klart lättaste och de fungerar utmärkt!

En bättre hantverkare hade kapat golvet precis brevid golvreglarna. Då hade du bara behövt sadla på golvregeln och lägga tillbaks de bortsågade brädorna.
Du kan lägga reglar under deras sågsnitt och skarva tillbaks dina golvbrädor, men jag skulle vara orolig för framtida knarr. Då är det bättre att du river fram till nästa regel och gör skarven där. Nackdelen är att du inte kommer kunna återanvända de bortsågade brädorna, utan du måste hitta nya i rätt tjocklek (eller justera höjden genom att sadla på befintlig regel).

Sen blir jag lite fundersam över det där avloppsröret. Hur mycket av golvregeln har man sågat bort där? Ser onödigt brutalt ut.

Vid avloppet och ett av de andra hålen ska det stå köksskåp, så jag hoppas vi slipper knarret iom att vi inte kommer kunna gå just där. Tack för hjälpen!

• Gilla
Leeijo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.