6 092 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Lägga till golvvärme i efterhand...?
Jo det är ju faktiskt en idé. Enda grejen är att jag är lite osäker på exakt hur tillgänglig slingan är. Tidigare satt ett vattenburet element ungefär där ingången till toaletten är nu, men det elementet var urkopplat när vi flyttade in. Hann aldrig fråga varför. Skulle gå att undersöka, men då behöver vi börja öppna upp klick-golvet. Kanske inte är så jobbigt? Bra med ett nytt alternativ till paletten 
Tror att takvärme är ett alternativ. Ganska okänt men används t.ex i höga industrihallar. Värmestrålningen från radiatorn träffar golvet och andra horisontella ytor som värms upp.
Takvärmefolie fanns för 50 år sen och funkade bra i min brors hus. Den monterades direkt ovanför takgipsen.
Tyvärr vet jag inte vad som finns idag men principen fungerar både med vattenburen och elvärme.
Kanske har nån annan här på Byggahus mer att tillföra.
Har sett lösningar med vanlig vattennradiator monterad horisontellt i tak men vet inte om det är ok. Vanlig elradiator får inte monteras horisontellt.
Takvärmefolie fanns för 50 år sen och funkade bra i min brors hus. Den monterades direkt ovanför takgipsen.
Tyvärr vet jag inte vad som finns idag men principen fungerar både med vattenburen och elvärme.
Kanske har nån annan här på Byggahus mer att tillföra.
Har sett lösningar med vanlig vattennradiator monterad horisontellt i tak men vet inte om det är ok. Vanlig elradiator får inte monteras horisontellt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden