1 209 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Lägga textilgolv på klinkergolv?
Hej,
Jag har en yta på cirka 100 kvm där jag ska sätta in nytt textilgolv. Idag ligger det klinkergolv på denna yta.
Jag vet att man måste ha något typ av undergolv för att resultatet ska bli bäst.
Jag tänker göra följande:
Köpa plywoodskivor och använda de som undergolv och spackla alla skarvar. Sedan köra textilgolvet på plywoodskivorna.
Kan man gå till väga på ovannämnda sätt?
Jag har en yta på cirka 100 kvm där jag ska sätta in nytt textilgolv. Idag ligger det klinkergolv på denna yta.
Jag vet att man måste ha något typ av undergolv för att resultatet ska bli bäst.
Jag tänker göra följande:
Köpa plywoodskivor och använda de som undergolv och spackla alla skarvar. Sedan köra textilgolvet på plywoodskivorna.
Kan man gå till väga på ovannämnda sätt?
Finns det risk för att det bildas fukt? Alltså vad ligger under nuv. klinkers? Är det det så kommer din plywood slå sig.
Hur hade du tänkt foga samman plywooden? Bara spackla tror jag inte räcker....
Hur hade du tänkt foga samman plywooden? Bara spackla tror jag inte räcker....
Lägg mattan direkt på klinkers, finns det inte mattor anpassade för detta? Ex i kontorlandskap så ligger väl mattor direkt på betongen.
Är det fogarna som du oroar dig för?, dessa kanske går att fylla ut med spakel.
Är det fogarna som du oroar dig för?, dessa kanske går att fylla ut med spakel.
Innebär? Det innebär att du lägger H6 (masonite) eller rotgolv (spånskiva) istället för plywood. Men är det bara fogarna du oroar dig över så spackla dom tills de blir utjämnade. Du spacklar hela golvet rättare sagt. Blir billigare än de flesta andra lösningar då spackel ligger runt 250-300kr/25kg.jeje88 skrev:
Klicka här för att svara