J
Jag har problem att lägga tarketts 14mm klick, hur jag än gör så får jag inte ihop plankorna. Jag har lagt laminat klick golv, utan problem, men med parkett så lyckas jag inte alls.

Jag har provat att vinkla i brädan för att sen banka för att få ihop det, men det går inte alls, är det någon som har ett tips på hur man lättare får ihop brädorna?
 
Tarketts 14mm klick slås ihop utan vinkling. Om du inte får ihop dem så betyder det att brädan inte ligger stumt mot väggen, utan flexar. Du måste se till att den ligger bra och ha tillräckligt nära mellan distanserna (JAg sågade 6-8mm i MDF och kapade till snuttar)

Sedan tar du en ca 1m lång regel och använder som slagklots. Banka utav ***** med en tung hammare.

En annan sak som kan strula är ifall det kommer skräp i sponten.

Har lagt 150 kvadrat golv på detta sätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.