Hej! Jag tänkte lägga plastgolv i källaren på mitt hus -65.
Jag tänkte att först lägger jag en ång- och fuktspärr, sen lägger jag någon form av träskiva/massa, spånskiva och högst upp en tät plastmatta. Låter bra?
 
  • Hörn av ett källargolv med synlig betong, delar av gamla golvmaterial och nedbrutet material, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en rulle med ång- och luftspärrsfolie för byggnader, med text och certifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det tycker jag inte låter bra. Du stänger in organiskt material mellan 2 täta skikt. Det är som gjort för att det skall mögla.
 
Förlåt. Jag trodde det var tydligt att jag var ironisk på bilderna. Men det syns kanske inte? River just nu up källaren för att jag i värsta fall trodde det var ett plastgolv uppreglat på trä. Men det var så mycket värre...
Kan man gissa från när det är gjort? När är Tenotät från (baserat på Sveriges plastförbunds verknorm 2000/2001).
 
  • Renoveringsprojekt visar upprivet golv med skikt av material och isolering i källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
:D nä det syntes inte på bilderna... man vet ju aldrig..
 
Källargolv från den här tiden mår bäst av att vara öppna, det är den krassa sanningen.
 
Ser mycket bra ut på bilderna. Jag tycker du ska måla över allt med nån plastfärg så blir det som nytt.
 
  • Gilla
nmeden
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Ser mycket bra ut på bilderna. Jag tycker du ska måla över allt med nån plastfärg så blir det som nytt.
Flytspackel kan man ju köra innan målningen med så det blir plant
 
P Pumba skrev:
Flytspackel kan man ju köra innan målningen med så det blir plant
Tricket för att få det riktigt bra är att måla genast, innan flytspacklet hunnit torka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.