1 910 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
lägga pärlspont i tak
Hej var igår och köpte 15kvm pärlspont, jag började montera upp den igår, med dycker picka. Men nu är det så att längen räcker inte över hela rummet, så jag måste skarva i korta.
Tak reglarna är inte särskilt jämna och när jag skarvat en kort och skulle dit med nästa spont så hade jag ett rent Helvete att få dit den, resulterade i några knäckta spontar osv.
Men fick tillslut dit den. Finns det några som helst tips på hur man kan göra detta smidigt?
Reglarna är ojämna i början men rätar ut sig ju längre in i rumet jag kommer, men just nu är det ett rent helvete att sponta.
Tak reglarna är inte särskilt jämna och när jag skarvat en kort och skulle dit med nästa spont så hade jag ett rent Helvete att få dit den, resulterade i några knäckta spontar osv.
Men fick tillslut dit den. Finns det några som helst tips på hur man kan göra detta smidigt?
Reglarna är ojämna i början men rätar ut sig ju längre in i rumet jag kommer, men just nu är det ett rent helvete att sponta.
Men hur håller jag då uppe brädorna? jag kan ju inte ensam hålla upp brädor som är 3.7 Meter lång, och spika i efterhand. Lägger jag i sponten på ena sidan fö att sedan försöka lägga i den på andra sidan så är ju risken otroligt stor att den släpper i andra änden med resultat att jag knäcker sponten. Kan man montera ihop 2 brädor på längden och sedan spika upp dem 2 och två? men då får jag ju kortskarven på samma ställe på hela taket.
Klicka här för att svara