Tjena,

Har idag sk "fiskbens trägolv" i vardagsrummet och vanligt 30x30 klinkergolv i köket, skall öppna upp väggen emellan rummen och vill då lägga samma golv i både v-rum och kök. Frågan är då om jag ska riva upp allt för att lägga parkettgolvet som jag vill ha eller lägga på befintligt..

Tips tack!

BirgitS
Hej och välkommen till forumet!

Det går åtminstone bra att lägga parkettgolv ovanpå ett gammalt parkettgolv för det är gjort här för ca 15 år sen och det har inte varit något problem, vanlig foam emellan bara. Däremot klinkers är ju lite mer ojämnt.

BirgitS BirgitS skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Det går åtminstone bra att lägga parkettgolv ovanpå ett gammalt parkettgolv för det är gjort här för ca 15 år sen och det har inte varit något problem, vanlig foam emellan bara. Däremot klinkers är ju lite mer ojämnt.
Okey tack för svaret! De är väl dörrar osv som kan bli besvär om golvet börjar bygga uppåt.. men jag har turen att jag inte har några dörrar som ställer till det.. =) Klinkergolvet är jämnt och shyst också även i "fogarna". Så lägger duk sen lägger jag mitt nya direkt på.

BirgitS
Det är nog bra om du läser läggningsinstruktionen för golvet noga innan köpet så att du vet vad för sorts krav på planhet som tillverkaren ställer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.