Hej!

Jag undrar hur det är att bara lägga papp och använda sig av klisterkanten, alltså inte spika eller häfta fast det utan bara låta det sitta fast i spiken som hör till läkten.

Det gäller T-TAK YAP SUPER KK pappen.

Tacksam för svar

Kan inte just den pappen, men du bör kontrollera just tillverkarens montageanvisningar. Det finns papp som ska spikas, som kan häftas med häftpistol (sparar enormt med tid om du inte har takpappspistol) osv. Jag skulle gissa att de flesta papptillverkarna anser att den måste fästas in med spik innan klisterkanten kommer ovanpå detta.

S
spika eller häfta pappen. klister kantaen fäster bara pappen med pappen. du måste fästa den i taket också

norrbottenstorpet skrev:
Kan inte just den pappen, men du bör kontrollera just tillverkarens montageanvisningar. Det finns papp som ska spikas, som kan häftas med häftpistol (sparar enormt med tid om du inte har takpappspistol) osv..
Superviktigt att följa montageanvisningarna från fabrikanten om garantier ska gälla.
Personligen hade jag aldrig häftat papp med häftpistol eftersom klamrarna rostar och de stansar lättare igenom pappen. (det är ju därför pappspik har stora skallar)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.