6 637 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Lägga om garagetak
Har ett garagetak med 30 år gammal papptäckning. Är i behov av omläggning och funderar på om man själv ska göra det eller leja ut det. Vad kan man tro att det kostar att lägga om ett platt garagetak på 2.5x7 meter?
Ser inga problem i att göra det själv förutom brist på tid. Hur har ni gjort? Vad betalade ni?
Ser inga problem i att göra det själv förutom brist på tid. Hur har ni gjort? Vad betalade ni?
Räkna med ca 5000kr. Mitt tips är att du lejer ut det, för entrepenörerna har MYCKET bättre produkter än de du kan köpa hos bygghandlarna.
Hur lång tid kan man räkna med att det tar för en entreprenör? Maximalt en dag för en man va?
Hade tänkt mig Mataki själväck 5000 om jag skulle göra det själv och då får man väl en materialkostnad på kanske 2-3000 kr. Gör en takläggare det för 5000 kr så är det ju rätt prisvärt.
Sen är ju frågan hur snabbt det går att få tag på en takläggare i dessa tider. Vill inte vänta tills sent i höst med att få taket omlaggt.
Hade tänkt mig Mataki själväck 5000 om jag skulle göra det själv och då får man väl en materialkostnad på kanske 2-3000 kr. Gör en takläggare det för 5000 kr så är det ju rätt prisvärt.
Sen är ju frågan hur snabbt det går att få tag på en takläggare i dessa tider. Vill inte vänta tills sent i höst med att få taket omlaggt.
Klicka här för att svara