Hej! Behöver er hjälp.
Håller på att lägga nytt tak på balkongen. Tidigare var det någon typ av tjärpapp som nu var slitet och behövdes bytas ut.
Jag har satt nya reglar, lagt ny råspont och satt nya vindskivor. Nu till problemet. Vindskivorna går inte hela vägen upp till råsponten och har heller inte samma lutning. Råsponten lutar. Vindskivorna är raka. Jag har tänkt att ha hängrännor runt hela balkongen(Det var det även tidigare, därav hålet i fasaden). Frågan är då om jag ska lägga på en till vindskiva så att den går hela vägen upp till råsponten eller om det räcker att lägga en plåt som vinklas ner i hängrännan. Det är ju ett hål nu på cirka 7-8 cm som jag inte vet om det är så bra eller om det inte spelar någon roll?
Om jag sätter en till vindskiva på kommer ju den sticka upp en bit längst ner på balkongen eftersom taket lutar. Sågar jag till det bara eller hur gör jag? En till fråga, om jag sätter en vindskiva till på sidorna, ska man även ha en fram då?
Kanske dumma frågor men jag har aldrig gjort detta förut och det är ju alltid kul att lära sig!
Tacksam för svar!