Hej

Har kommit till en tidpunkt då jag funderat på att lägga nytt innertak i ett av rummen. Paneler som varit på tal är huntonit plattor.

Dock skulle jag vilja be om lite råd, hoppas att någon kan komma med lite erfarenhet.

Det är nämligen så att där sitter nu ett vit målat tak av trä enligt bifogade bilder:

Vitmålat träinnertak med synliga paneler i rum som övervägs för nytt takmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt målat träinnertak med synliga paneler och en liten svart prick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade ni tagit bort det gamla innan installation av huntonit eller hade ni lagt det "ovanpå" så att säga?

Vad tycker ni för övrigt?

Mvh och tack på förhand

Jag hade förstått om ni skulle byta från Huntonit till träpanel, stilpolisen säger byt inte. Foga springor med målarfog och stryk på 2 lager med bra täckfärg.

• Gilla
Mnbvcxz och 6 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag hade förstått om ni skulle byta från Huntonit till träpanel, stilpolisen säger byt inte. Foga springor med målarfog och stryk på 2 lager med bra täckfärg.
Hejsan Jonatan, vet du vad jag ska faktiskt överväga detta du föreslår till mig. När du nämner springor menar du dom här ca 10mm - 12mm breda områdena mellan brädorna i taket?

Tycker ni att den här målarfogen från Casco håller måttet för sådana här "reparations" arbeten?

(y)

T Thrasius skrev:
Hejsan Jonatan, vet du vad jag ska faktiskt överväga detta du föreslår till mig. När du nämner springor menar du dom här ca 10mm - 12mm breda områdena mellan brädorna i taket?

Tycker ni att den här målarfogen från Casco håller måttet för sådana här "reparations" arbeten?

(y)
Precis så, köp inte den billigaste målarfogen bara

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.