Vårat golv börjar bli riktigt slitet efter 20år. Då alla säger att det inte är allt för svårt att lägga nytt tänkte vi ge oss på ett försök.
Bekanta jag pratar med har lagt ovanpå befintlig matta men då vi har en nivåskillnad mellan hallen och vardagsrummet undrar jag hur vi ska göra.
Antar att det inte ligger matta under golvet i vardagsrummet då det är original så även mattan i hallen måsta rivas upp?
Är det görbart eller vad har jag att vänta under respektive golv, vi har golvvärme på hela nedervåningen.
Bekanta jag pratar med har lagt ovanpå befintlig matta men då vi har en nivåskillnad mellan hallen och vardagsrummet undrar jag hur vi ska göra.
Antar att det inte ligger matta under golvet i vardagsrummet då det är original så även mattan i hallen måsta rivas upp?
Är det görbart eller vad har jag att vänta under respektive golv, vi har golvvärme på hela nedervåningen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 166 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 166 inlägg
Menar du att huset är 20 år gammalt och byggdes med golvvärme?
Står det inget om golvkonstruktion i husets tekniska dokumentation?
Om det är riktigt parkettgolv så brukar man slipa det när det blir slitet och inte byta ut det.
Står det inget om golvkonstruktion i husets tekniska dokumentation?
Om det är riktigt parkettgolv så brukar man slipa det när det blir slitet och inte byta ut det.
Precis. Får leta rätt på dokumentation. Vi vill ha samma golv över hela bottenplan, därav vill vi göra om allt.BirgitS skrev:
Klicka här för att svara