Hejsan!

Jag ska lägga nytt golv i ett antal rum och vill ha detta tröskelfritt. Det ska fortsätta från rum till rum så att säga.
Nån som har några tips på hur/var jag ska börja! Hur man gör när man kommer till ett nytt rum osv?

Tackar för svar // Erik

Hej!

Vi tänkte göra precis samma emn har blivit avrådda av många pga att det blir svårare på att golvet rör sig så det kan stiga. Många tycker att man inte ska lägga för stora bitar utan skarvar då det kan bli "skidbackar"

Hur stort skulle du vilja lägga? Jag ville lägga 55kvm som ett stycke men vart avrådd.

/R

Jag hade tänkt att att lägga på ca 60m2. Men även jag har blivit avrådd att göra detta då det kommer bli som längst 12 meter från vägg till vägg! detta är tydligen för mycket. Får väl bli en liten t-list istället mellan rummen.

P
12 meter borde inte vara något problem. Vad är det för golv?

Tillverkarna vill att man bryter golvet i dörröppningar, men lite beroende på hur ytan ser ut så brukar det inte vara något problem att lägga i ett stycke.

2 rum har jag lagt, laminat av hyfsad kvalitet (250 kr/m2) med golvvärme under. 15 m2 + 20 m2. Inget problem med skarvar eller att det stiger.
Jag la båda rummen samtidigt, fortsatte med avsågade biten i nästa rum som om väggen inte fanns och fortsatte rakt igenom dörrhålet. Golvet ligger alltså på längsled genom dörrhålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.