Hej!
Jag vill lägga ett golv i ett visst mönster (se bild) på badrumsgolvet. Det ska antingen vara en kombination av 5x5 cm och 10 x 10 cm eller 10x10 och 15x15 cm plattor. Det finns inte att köpa färdigmonterat på nät.
Vår plattsättare säger att de inte kan lägga plattor som är 10x10 eller mindre, om de inte är på nät, för att de då skulle gå sönder. Stämmer detta, eller vill de inte göra det extra jobbet? Jag är självklart beredd att betala extra för jobbet, förstår ju själv att det kostar mer än att lägga något som redan är monterat på nät. Men stämmer det verkligen att plattorna kommer att gå sönder?
Tack för råd och tips!
Jag vill lägga ett golv i ett visst mönster (se bild) på badrumsgolvet. Det ska antingen vara en kombination av 5x5 cm och 10 x 10 cm eller 10x10 och 15x15 cm plattor. Det finns inte att köpa färdigmonterat på nät.
Vår plattsättare säger att de inte kan lägga plattor som är 10x10 eller mindre, om de inte är på nät, för att de då skulle gå sönder. Stämmer detta, eller vill de inte göra det extra jobbet? Jag är självklart beredd att betala extra för jobbet, förstår ju själv att det kostar mer än att lägga något som redan är monterat på nät. Men stämmer det verkligen att plattorna kommer att gå sönder?
Tack för råd och tips!
Nej, det stämmer inte. Jag har själv lagt 10x10 cm klinker i ett av mina badrum, för ca 8-9 år sedan. Inte en enda har gått sönder eller lossnat.K kmf_85 skrev:Hej!
Tack för råd och tips!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo det går. Och det håller så klart. Småplattorna ovan är 10x10.
Har ibland fått ta loss 5cm mosaik från nät av olika skäl, det brukar vara en del pyssel med att få rätt fogavstånd mellan plattorna då, det går inte snabbt att sätta kaklet/klinkers då.
En gissning är väl att plattsättaren inte ”pallar” eller kanske snarare inser att det tar rätt mkt tid att få det jämnt med skarvar etc. Har antagligen andra byggen på g i kalendern efter ditt. Kanske oroar sig för att det ska bli mkt skarv och du sen klagar.
Men osnyggt att säga att de går sönder. Men han kanske har varit med om det om han nu säger så. Låter dock märkligt
Men osnyggt att säga att de går sönder. Men han kanske har varit med om det om han nu säger så. Låter dock märkligt
Jo så kan det absolut vara, dock kommunicerade jag det här mönstret för två månader sen ungefär och då var det inga problem, och nu när det är för sent att beställa ngt annat är det plötsligt ett problemO olofh skrev:En gissning är väl att plattsättaren inte ”pallar” eller kanske snarare inser att det tar rätt mkt tid att få det jämnt med skarvar etc. Har antagligen andra byggen på g i kalendern efter ditt. Kanske oroar sig för att det ska bli mkt skarv och du sen klagar.
Som sagt, byt plattsättare för din försöker blåsa dig. Ska MAX kosta 5000 kr.........K kmf_85 skrev:
Det här golvet på 8 kvm som jag har gjort tog 14 timmar med läggning och fogning:
LÄNKTEXT
Klicka här för att svara