Har läst att man inte ska lägga marksten när det regnar. Men är det okej att lägga om sättgruset (storlek 0-8) är fuktigt?
 
Det tar lång tid innan en hög med 0-8 torkar upp och är torr (aldrig?). Den kommer i princip alltid vara i en varierande fuktighetsgrad förutom de översta 5cm.

Jag skulle dock rekommendera dig att sätta stenen i 2-5 istället, myror tycker inte om det lika bra som 0-8
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Det är lugnt sålänge det inte flyter. Det är bättre om det är lite fuktigt för då blir det stenhårt när man paddar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.