1 151 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Lägga makadam efter borttagning av buskar
Medlem
· Malmöhus län
· 8 inlägg
Vi håller på att ta bort en häck där vi istället ska bygga ett plank. Det finns redan färdiggjutna plintar iom att det är ett lägre trästaket i häcken som också ska bort, så det jobbet är gjort. Vi tänkte lägga ca en halvmeter makadam under planket. Frågan är hur djupt man måste lägga makadam och om det finns något annat man behöver lägga innan på jorden? Fiberduk?
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Som jag fattar det vill ni ha makadam överst för "syns skull" eller? Tänker ärven lite på plintarna, jag hade nog lagt en 15cm eller så med något som packar sig ordentligt först. T.ex. 0-50 bärlager, sedan fiberduk och sen kanske 5 cm makadam överst. För att få en stabil "botten" och sen fiberduken för att skydda mot lite ogräs och uppblandning med bärlagret.
Låter kanske omständigt, men jag förderar att göra saker ordentligt även om det ibland innebär lite överdimensionering med både hängslen och svångrem
Låter kanske omständigt, men jag förderar att göra saker ordentligt även om det ibland innebär lite överdimensionering med både hängslen och svångrem
Medlem
· Malmöhus län
· 8 inlägg
stort tack för detta!
Klicka här för att svara