505 läst ·
28 svar
505 läst
28 svar
Lägga klinkers intill nylagt parkettgolv
Har tagit bort tejpen nu och man ser ju fixens färg har sugit åt sig lite i de små träflisorna som blivit med kapning men det kommer döljas med list sen. Ser inget längre in på parketten. Mer om man ska lugna sig själv och såga bort lite för att se så det verkligen inte trängt längre in från sidanJ Jansson69 skrev:
Känner att detta projekt inte går något vidare. Vi rev delar av väggar till ett rum för att öppna upp en allmäntyta gränsad till hall och i det gamla rummet låg en limmad plastmatta. Denna lät vår svåger ligga kvar och körde dubbel foam på resterande yta för att få en jämn nivå och nu har jag läst till mig att man inte skulle lägga dubbla lager foam för då kan golvet bli för mjukt och röra sig. Stod i manualen man skulle ha korkunderlag under golv. Jag har läst detta i efterhand och antagit att vår hjälp också läst. Sen händer detta med parkettgolvet intill klinkerset... Känner mig ganska uppgiven. Parkettgolvet är svårt att ta upp när det väl är lagt. En rad som blev fel gick inte att rädda så känns inte som ett alternativ att ta upp hela golvet för foamen.....
Klicka här för att svara