J
M mawi1040 skrev:
Ja man ser ju att ändträet är fixets färg... Bör man köra bort yttersta centimetern?
Det viktiga är ju att inte ytskiktet har tagit skada..

M mawi1040 skrev:
Ja man ser ju att ändträet är fixets färg... Bör man köra bort yttersta centimetern?
Ser det OK ut nu så är det OK. Det stelnade fixet kommer inte att "angripa" parketten om det är kvar.

• Gilla
mawi1040
  • Laddar…
Han har bar tejpat över som ni ser på bild... Känns inte bra när vi lagt golv för flera tusenlappar

• Golv skarv täckt med tape, oskyddad betong synlig för golvprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
M mawi1040 skrev:
Han har bar tejpat över som ni ser på bild... Känns inte bra när vi lagt golv för flera tusenlappar
Du får ta bort tejpen och tvätta av parketten ifrån fix för att se om det klarar sig eller om ni behöver såga bort något..

J Jansson69 skrev:
10mm föreskriver dom i rörelse mån mot väggar så det gäller mot klinkers med..

[länk]
Ja det är ju logiskt

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Du får ta bort tejpen och tvätta av parketten ifrån fix för att se om det klarar sig eller om ni behöver såga bort något..
Har tagit bort tejpen nu och man ser ju fixens färg har sugit åt sig lite i de små träflisorna som blivit med kapning men det kommer döljas med list sen. Ser inget längre in på parketten. Mer om man ska lugna sig själv och såga bort lite för att se så det verkligen inte trängt längre in från sidan

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Tack igen för alla svar. Gör om och gör rätt är prioritet nu

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
M mawi1040 skrev:
men det kommer döljas med list sen.
Då så. Allt frid och fröjd med andra ord!

M mawi1040 skrev:
Mer om man ska lugna sig själv och såga bort lite för att se så det verkligen inte trängt längre in från sidan
Varför då?

• Gilla
mawi1040
  • Laddar…
Känner att detta projekt inte går något vidare. Vi rev delar av väggar till ett rum för att öppna upp en allmäntyta gränsad till hall och i det gamla rummet låg en limmad plastmatta. Denna lät vår svåger ligga kvar och körde dubbel foam på resterande yta för att få en jämn nivå och nu har jag läst till mig att man inte skulle lägga dubbla lager foam för då kan golvet bli för mjukt och röra sig. Stod i manualen man skulle ha korkunderlag under golv. Jag har läst detta i efterhand och antagit att vår hjälp också läst. Sen händer detta med parkettgolvet intill klinkerset... Känner mig ganska uppgiven. Parkettgolvet är svårt att ta upp när det väl är lagt. En rad som blev fel gick inte att rädda så känns inte som ett alternativ att ta upp hela golvet för foamen.....

Alfredo Alfredo skrev:
Då så. Allt frid och fröjd med andra ord!

Varför då?
Kanske inte är nödvändigt om det inte ser ut och ha tagit skada för ögat uppe på

M mawi1040 skrev:
Känner mig ganska uppgiven.
Jag tycker du verkar oroa dig alldeles för mycket och antagligen helt i onödan.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Det gör mig lugn att läsa! Kan va så. Mer att vi känt att vissa partier är lite mjuka och nersjukande och då börjar man fundera. Vill bara göra rätt för oss nu med klinkerset!

J
M mawi1040 skrev:
Det gör mig lugn att läsa! Kan va så. Mer att vi känt att vissa partier är lite mjuka och nersjukande och då börjar man fundera. Vill bara göra rätt för oss nu med klinkerset!
Låt golvet sätta sig lite mjukhet i golvet kan man leva med😉

• Gilla
mawi1040
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Låt golvet sätta sig lite mjukhet i golvet kan man leva med😉
Tack för alla lugnande kommenterar. Nu kan jag sova gott

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.