Hade tänkt att lägga klinkers i hallen ca 3kvm. Har påbörjat arbetet men efter ett par bakslag ger jag upp. Nu tänkte jag ta in en golvläggare för att se vad de kan tänkas ta. Vad är en rimlig kostnad för arbetet.
Fick ett prisförslag på 16000:- efter ROT vilket jag tycker är åt helvete för dyrt.

Spackling, läggning av golvgips, läggning av klinkers på ca 3kvm. Klinkers har jag.
Vad är en rimlig kostnad?

Redigerat:
T
Max 5000-6000 kr, det är i alla fall vad jag skulle ha tagit:) Hör med fler firmor och särskilt enmansfirmor som är billigare än stora företag. 16K är ju helt galet uppåt väggarna, oseriöst att lämna ett sådant prisförslag:mad:

• Gilla
Skogsrebellen
  • Laddar…
För lite information för att kunna svara!
Vad är det för förutsättningar, ska material ingå, vilken typ av plattor osv osv!?
5-6000:-. som Tank nämner är ju en riktigt vild gissning utan att veta mer....

J Jörgen Ö skrev:
För lite information för att kunna svara!
Vad är det för förutsättningar, ska material ingå, vilken typ av plattor osv osv!?
5-6000:-. som Tank nämner är ju en riktigt vild gissning utan att veta mer....
Klinkers har jag själv men det är väl det. Resten får hantverkaren lösa. Kan ju oavsett resterande material och arbete inte kosta 16 000:-
Låter ju sinnesjukt dyrt

T
S Skogsrebellen skrev:
Klinkers har jag själv men det är väl det. Resten får hantverkaren lösa. Kan ju oavsett resterande material och arbete inte kosta 16 000:-
Låter ju sinnesjukt dyrt
Som sagt du får kontakta fler firmor eller så gör du det själv för så avancerat är det inte att lägga klinker:)

T tank77 skrev:
Som sagt du får kontakta fler firmor eller så gör du det själv för så avancerat är det inte att lägga klinker:)
Nä det är inte avancerat, har gjort det förut. Men tappade orken och lusten efter ett par händelser så ger upp.
Har kontaktat flera firmor men bara fått svar från en i nuläget.

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.