5 058 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Lägga klinker på plastmatta?
Har blivit tillfrågat om att hjälpa till med att lägga klinkers hos en bekant.
Men nu är det så att det ligger en plastmatta där sedan innan.
Det är INTE i våtrums eller liknande. bara i grov-entren.
Kan man lägga klinkers på mattan direkt bara? eller måste man ta bort hela skiten. Förstår att det kanske är det bästa? men måste man?
ska tillägga att det är betonggolv under plastmattan.
Kan man lägga klinkers på mattan direkt bara? eller måste man ta bort hela skiten. Förstår att det kanske är det bästa? men måste man?
Måste även tillägga att en tvättmaskin ska stå i ett hörn också.mythic skrev:Har blivit tillfrågat om att hjälpa till med att lägga klinkers hos en bekant.
Man kan göra hur man vill.
Jag skulle ha rivit bort plastmattan. Problemet ligger i att plasten är lite mjuk. Då kan teoretiskt (och kanske praktiskt) sett klinkerplattorna lossna och fogen spricka.
Jag rev för några år sedan ett klinkergolv som var satt mot en spånskiva. Spånskivan var målad med någon blank svart färg som man skulle ha till klinkers. I vilket fall som helst, klinkergolvet såg helt OK ut efter 30 år.
Det enda som var intressant var den bristfälliga vidhäftningen.
Det är mycket som går, men du tullar på dina marginaler och ökar risken för ett mindre lyckat resultat som ev. behöver göras om.
Jag skulle ha rivit bort plastmattan. Problemet ligger i att plasten är lite mjuk. Då kan teoretiskt (och kanske praktiskt) sett klinkerplattorna lossna och fogen spricka.
Jag rev för några år sedan ett klinkergolv som var satt mot en spånskiva. Spånskivan var målad med någon blank svart färg som man skulle ha till klinkers. I vilket fall som helst, klinkergolvet såg helt OK ut efter 30 år.
Det enda som var intressant var den bristfälliga vidhäftningen.
Det är mycket som går, men du tullar på dina marginaler och ökar risken för ett mindre lyckat resultat som ev. behöver göras om.
Klicka här för att svara