Jag ska lägga klinker i en hall, där det legat en gammal plastmatta från 60-talet. Idag rev jag ut själva mattan, och det mesta av limmet såg ut att följa med. Dock så är jag lite osäker på vad som ska ta bort nu... Det som sitter kvar på betongen ser ut som fix eller typ grått spackel och är ganska enkelt att skapa bort med en spackelspade, se bilden där det är kvar resp. bortskrapat. Jämnt och fint är det. Men om jag fortsätter skrapa, så känns det som om det är lite gummiaktigt, fast inte överallt, och det är väldigt hårt samtidigt, se film (ursäkta den darriga filmen). Om jag skrapar i detta blir det dock ojämnt och "stenigt" undertill om man kan säga så...är det någonting som finns i betongen eller vad kan det vara? Kan det ligga kvar?
Vad det än är för bös så ska det väck. Klinkers och kakel är inte det minsta förlåtande mot ojämnheter.
Min gissning är att det har legat en heltäckningsmatta där som man rivit ut, sen har man spacklat över istället för att slipa bort luddet från mattan.
Använd en slipmaskin med 36 eller grövre papper för att slipa bort spackel och ludd så du kommer ner till betongen, ABS slip funkar fint, flex funkar det med
Använd en slipmaskin med 36 eller grövre papper för att slipa bort spackel och ludd så du kommer ner till betongen, ABS slip funkar fint, flex funkar det med
Problemet är att det är väldigt jämnt och fint när jag skapat bort det grå, som är i bilden bredvid stämjärnet. Hur fint och jämnt som helst. Det är om jag fortsätter som det blir fult och ojämnt... Men är det bara jämnheten som avgör så borde jag kunna låta det vara efter det? Jag bara funderade på om det kunde vara dåligt map. föstförmåga eller så. Eller om fixet kan reagera på ngt sätt med det här ev. klistret eller vad det nu kan vara...
Tack för svar! Flex...? Är det också en slipmaskin? Förlåt för dum fråga!nino skrev:
Min gissning är att det har legat en heltäckningsmatta där som man rivit ut, sen har man spacklat över istället för att slipa bort luddet från mattan.
Klicka här för att svara