2 398 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Lägga klickgolv
Hej, ska lägga klickgolv i hallen och köket.
Det har legat klinkers där innan, har nu lyft bort alla plattor men nu är allt skit kvar på golvet, hur ska man göra med dessa ojämnheter? måste man slå bort allt eller det finns nåt att göra?
Det har legat klinkers där innan, har nu lyft bort alla plattor men nu är allt skit kvar på golvet, hur ska man göra med dessa ojämnheter? måste man slå bort allt eller det finns nåt att göra?
Antingen kan du ta bort underlaget, dvs gips eller spån. Om det är betong så är det slipa eller "flyta" upp ett tunt lager med flytspackel som sedan blir det nya underlaget.
Slipa är det som är jobbigast och mest tidskrävande, men också billigast.
Jesper
Slipa är det som är jobbigast och mest tidskrävande, men också billigast.
Jesper
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har redan tidigare i flertalet trådar rekommenderat Protools saneringsfräs eller likvärdig maskin till denna typ av arbete eftersom den sparar enormt med tid och kopplad till dammsugare så dammar det inte speciellt mycket alls.

Paul-Staffanstorp skrev:
Menar du att man vågar chansa och koppla en sån till min frus svindyra Nilfiskdammsugare, med tanke på att betongdamm dödar allt som har med elektriska maskiner och axellager som finns?
Hur säker kan man vara att dammpåsen inte släpper igenom det riktigt finkorniga dammet rakt in i fläktmotorn?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ha ha ha... det är väl bara att köpa en ny dammsugare till henne då...
Du behöver väl en dammsugare att städa firmabilen med...
Skämt åsido så får ju dammsugaren vara avsedd för ändamålet och jag har aldrig haft några problem när fräsen är kopplad till min Festoolsugare iaf...
Du behöver väl en dammsugare att städa firmabilen med...
Skämt åsido så får ju dammsugaren vara avsedd för ändamålet och jag har aldrig haft några problem när fräsen är kopplad till min Festoolsugare iaf...
Klicka här för att svara