360 läst ·
4 svar
360 läst
4 svar
Lägga klickgolv med trösklar på båda sidor. Hur lägger man bakåt.?
En golvläggare har förklarat detta för mig men behöver komma ihåg hur man gör. På en sida kan jag ju skjuta golvet under tröskel och karm efter att ha feinat. Men på motsatt sida blir det ju omöjligt.
Då har golvläggaren sagt att man hyvlar av låsdelen på fjädern och lägger den sista brädan från fel håll och limmar den låsningen. Visst är det så man gör?
Då har golvläggaren sagt att man hyvlar av låsdelen på fjädern och lägger den sista brädan från fel håll och limmar den låsningen. Visst är det så man gör?
Det går inte att lossa trösklar för badrum. Och i gamla hus kan din sitta under karm.Bönhas skrev:
Detta är ett golvläggare knep som jag inte minns exakt hur man gör
Det går väl alltid. Men det kanske inte alltid är så klokt, Sitter de under en karm kan man behöva kapa karmen och även dörrbladet. Det är inget svårt, Men som sagt vad som är bäst får man bestämma från fall till fall.B byggeskafram skrev:
Problemet om man inte lyfter tröskeln när man lägger ny parkett på befintligt golv är att tröskeln blir för låg och att dörren kommer så nära golvet att det inte längre går att ha en matta framför dörren.
👍Hittar du denna info är jag intresserad. Smarta knep är bra att kunna.B byggeskafram skrev:
Du kan inte lossa en tröskel på badrum med tätskikt. Det är fäst på tröskeln. Men det tar också mycket längre tid.Bönhas skrev:
Det går väl alltid. Men det kanske inte alltid är så klokt, Sitter de under en karm kan man behöva kapa karmen och även dörrbladet. Det är inget svårt, Men som sagt vad som är bäst får man bestämma från fall till fall.
Problemet om man inte lyfter tröskeln när man lägger ny parkett på befintligt golv är att tröskeln blir för låg och att dörren kommer så nära golvet att det inte längre går att ha en matta framför dörren.
👍Hittar du denna info är jag intresserad. Smarta knep är bra att kunna.
Detta tips har jag fått från en golvläggare. Du lägger den sista biten golv från fel håll och limmar. Är bara lite osäker på hur man gör exakt.
Klicka här för att svara