2 005 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Lägga golv
Jag ska renovera min lägenhet å slänga ut det befintliga köket, innan har det legat en plastmatta på golvet så den har jag slitit bort å ska lägga in parkett tänkte jag. Min fråga är ska jag lägga parketten före eller efter jag slagit upp köket?
mvh
Andreas
mvh
Andreas
Fördelen att lägga innan är att det är enklast att lägga golvet nackdelen är om man lägger det efter är om det blir vatten läckage så blir vattnet liggande i en svacka under och vattnet kan krypa under golvet innan man upptäcker skadan. Ett tipps är att lägga golvet först och sedan lägga ett tätskickt med uppvik på golvet (görs på en del stammbyten).
Klicka här för att svara