Hade tänkt lägga gatsten i en gång vid huset, (ca 1 m bred och 10 m lång). Ser att det finns en variant i "halvhöjd". Den är ju både billigare och lättare så känns som ett givet val ifall gången bara behöver klara gångtrafik. Eller finns det någon anledning som jag missar varför jag inte borde ha halvhöjd?
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 717 inlägg
Låter som att någon borde ha kommit på det för hundra år sedan eller så funkar det helt enkelt inte som sättsten. Jag är övertygad om att dessa halvhöga är framtagna för att kombinera med 50 mm tjocka betongplattor på flisbädd, möjligtvis för att sätta i bruk med sågad sida uppåt.
Priset verkar vara 70% av en vanlig knott, så säljarna tjänar ju lite mer på dem också.
Priset verkar vara 70% av en vanlig knott, så säljarna tjänar ju lite mer på dem också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Själv så lägger jag hellre mer pengar och köper gammal fint sliten gatsten.
Till stencirklar runt träd så passar stenflis mycket bättre än stenmjöl.M Måke skrev:
Stenmjöl blir kompakt och hårt så när du drar ogräs får du inte med rötterna. Stenflis håller mycket luft och blir inte kompakt.
Till en yta som man går på är stenflis opraktiskt då det kommer fastna i skosulorna och drömska av i hallen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Lägga fog som stelnar mellan smågatsten i efterhand, tips?
Trädgård allmänt -
Stenläggare smågatsten Göteborg
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Lägga gatsten - singel som bärlager? m.m
Trädgård allmänt -
Lägga gatstenar i asfalt? Blir det bra?
Grund & Markarbeten -
Ungefärlig kostnad att anlägga smågatsten
Grund & Markarbeten