Jag har byggt ett uterum och nu ska jag lägga golv.
Uterummet är isolerat med 120 i väggarna/tak, 10cm cellplast i golvet och dubbelglas så det är ganska väl isolerat. Golvet är reglar cellplast och på det återanvänd trall.
Nu ska jag lägga ett massivt brädgolv ovanpå och funderar på om jag ska lägga det flytande eller skruva/spika
fast det? Limma?
Uterummet är isolerat med 120 i väggarna/tak, 10cm cellplast i golvet och dubbelglas så det är ganska väl isolerat. Golvet är reglar cellplast och på det återanvänd trall.
Nu ska jag lägga ett massivt brädgolv ovanpå och funderar på om jag ska lägga det flytande eller skruva/spika
fast det? Limma?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är utrymmet uppvärmt året runt?A alf11 skrev:Jag har byggt ett uterum och nu ska jag lägga golv.
fast det? Limma?
[bild] [bild]
Jag hade nog valt att skruva det, tror risken att det rör på sig blir avsevärt mindre med tanke på att det lär röra på sig en del vid skiftningar i temperaturen, kan också vara idé att hålla någon typ av mindre rörelsefog mot väggar och andra fasta objekt av samma anledning.A alf11 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur lägga flytande trägolv mot stenkant
Golv -
Lägga laminat direkt ovanpå befintlig linoleum eller inte?
Golv -
Lägga flytande golv på limmad korkmatta i källare
Golv -
Inglasad altan med trall, ska man lägga laminat golv eller matta ?
Altan & Uteplats -
Hönshus/hönsgård på ängsmark/sly. Gräva bort eller lägga markduk?
Grund & Markarbeten