Mina snickare lade 13mm+6mm gips som de kapade till. Sedan spacklas det på detta.
 
Mapei har ett färdigblandat fix som heter Ultramastic, det kan man limma gipsen med. Ardex har ett pulverspackel som är lämpligt för limning av gips. Kom ihåg: Inga spånskivor, 30 cm c/c för reglar och inga skruvar. Det är mycket att tänka på vid renovering av ett gammalt badrum...
 
Det ska räcka har jag hört, men jag är inget proffs, men de som sagt det är det. Men det finns lika många lösningar som hantverkare.
Fråga dårå: Måste man lägga spackel på gipset eller räcker det med: tätskikt, fix, golvvärme, kakel? Kommer förstås att spackla fallet till brunnarna.

JRG
 
När det pratas om 13mm golvgips, är det annorlunda gips än det som jag sätter på väggarna som oxå är 13mm??
 
Ja golvgips är mycket hårdare än väggdito.

 
supertack för det. Jag var två dagar från att lägga in "vanligt" gips på golvet...phu!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.