Man köper "tillräckligt bra" grejer. Ibland duger Biltema, ibland måste man slanta lite mer. Konsten är att bedöma vad "tillräckligt bra" är. Livet är svårt.

• Gilla
jsiei97 och 6 till
  • Laddar…
Tycker de borde lägga till möjligheten för kund recensioner. Till och med Jula har det.

• Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Jag har ett skaft, ett par hylssatser inklusive krafthylsor och några skruvmejslar. Jag köper de dyra prylarna och för hemmabruk så duger det. Kobenen är skit, det ser man nästan. Åtminstone efter användning.

Några specialverktyg har jag köpt med såsom kyltrycksprovare och lagerpress. Funkar bra.

• Gilla
Vetallt
  • Laddar…
Z Zorn skrev:
Jag har ett skaft, ett par hylssatser inklusive krafthylsor och några skruvmejslar. Jag köper de dyra prylarna och för hemmabruk så duger det. Kobenen är skit, det ser man nästan. Åtminstone efter användning.

Några specialverktyg har jag köpt med såsom kyltrycksprovare och lagerpress. Funkar bra.
Köpte Biltemas 1200mm bräckjärn för att riva gamla altanen. För en 200ing riktigt bra köp.
Ser fortfarande nästan ny ut efter de 40-50kvm jag rev.
Visst som alltid finns det bättre.
Men som sagt, man kan inte begära för mycket av billig prylar.

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
Köpte ett avgassystem till en 740 för några år sedan.
Monterade delarna o startade bilen, tyckte det läckte lite väl mycket och hördes konstigt.

Av med delarna och kollade, då var där inget hål i av dämparna man hade glömt att stansa ut hålet för anslutningsröret.
Blev ett ganska kul samtal med deras kundtjänst.

Hör hur killen börjar kollar runt bland avgassytemen i butiken under samtalet, ju mer han kollar ju fler konstiga ord hör jag som jag inte kan skriva här.

Fick bli en retur.
Annars är det ris och ros som i andra lågprisbutiker.

• Haha
  • Gilla
Kjell-Anders och 1 till
  • Laddar…
Bromsskivorna jag köpte för 85:- styck till min 740 blev krokiga vid första hårda inbromsningen. Jag tycker det borde vara bättre kvalitet för dom pengarna...

• Haha
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
oh de har jag inte provat!
Men låt för allt i världen bli hallonbåtarna, dom smakar bara socker och kemikalier..

• Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Bromsskivorna jag köpte för 85:- styck till min 740 blev krokiga vid första hårda inbromsningen. Jag tycker det borde vara bättre kvalitet för dom pengarna...
Det är ju så billigt att man kan byta efter varje gång.

• Gilla
  • Haha
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Biltema är väl den enda större järnhandeln som finns kvar. Visst har de mycket skit men man får ha omdöme när man handlar. Misstänker starkt handhavandefel om du lyckats böja handtaget på en tång.

Tyvärr har de gått mer mot "fritid"- och varmkorv-hållet. Jag hoppas att de inte går längre så att verkstadsdelen blir urvattnad.

• Gilla
  • Haha
Kjell-Anders och 3 till
  • Laddar…
P
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Kallas för kinesium

• Haha
  • Gilla
robinma och 2 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Så är nya V90 åxå

J Jaggatagga skrev:
Biltema är väl den enda större järnhandeln som finns kvar. Visst har de mycket skit men man får ha omdöme när man handlar. Misstänker starkt handhavandefel om du lyckats böja handtaget på en tång.

Tyvärr har de gått mer mot "fritid"- och varmkorv-hållet. Jag hoppas att de inte går längre så att verkstadsdelen blir urvattnad.
Jag har också ett par klena biltematänger. En näbbtång som inte duger till mycket mer en att böja elkablar när det är trångt. En avbitare som modifierats lite för att plocka ur bandstavar på gitarrens greppbräda. Billiga och de skulle gå sönder om man tar i för hårt men de gör det jag köpte dom till.

Synd att de slutade sälja de billiga diamantfilarna som är perfekta att skärpa hårdmetallspetsar på rullkidestavar. Den första funkar fortfarande efter många år och jag köpte två så jag har för flera år till. De kostade 30 spänn nånting medan sportaffärerna tog 200.

"Körven" överlåter jag åt andra. Vill gärna veta vad jag äter. ;)

Majoritet av sortimentet hos Biltema, Jula, Clas Ohlson, Kjell, Rusta, Dollarstore med flera med flera med flera tillcerkas i Peoples Republic of China.

Made in PRC or Made in CHINA

Största problemet med Biltema är att man aldrig vet vad man får.
Köper du en produkt en dag med ett art.nr. och vill komplettera några veckor senare så har man bytt leverantör och man får något helt annat när det gäller kvalité, utseende m.m.
Tråkigt då man har handlat bra och prisvärda produkter som senare ersatts av skit...

• Gilla
  • Haha
Beape och 3 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Största problemet med Biltema är att man aldrig vet vad man får.
Köper du en produkt en dag med ett art.nr. och vill komplettera några veckor senare så har man bytt leverantör och man får något helt annat när det gäller kvalité, utseende m.m.
Tråkigt då man har handlat bra och prisvärda produkter som senare ersatts av skit...
Nu överdriver du väl ändå..?

• Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.