Hahaha! Vilken otrolig gnälltråd! "Buhu jag köpte det absolut billigaste alternativet och är missnöjd för att det inte håller samma kvalitet som dyrare alternativ"! Märkligt, jag trodde det var de sura gubbarna som av principskäl aldrig skulle sätta sin fot på Biltema? Man får vad man betalar för och som hemmafixare som kanske använder vissa nischade verktyg någon gång vartannat år är ställen som Biltema och Jula en skänk från ovan eftersom det öht finns ett billigt alternativ. (Som tillägg tänker jag också säga att jag är för ung för att se Clas Ohlson som en seriös verktygshandlare. Så länge jag kan minnas är det en inredningsbutik som också säljer verktyg och deras egna Cocraft är precis lika smäckigt som grejerna på Biltema och Jula).

Sittställning Forlowt skrev:
Jula och Biltema är typ samma på motsvarande produkter, tror det måga ggr är samma tillverkare på prylarna.
Gått i samma tankar själv, flera gånger man kollat olika alternativ och sett att båda ställen har nära identiska maskiner med exakt samma specar. För handverktyg brukar jag rangordna budgetsegmentet bäst till sämst i denna ordning: Meec röd - Bosch grön - Meec grå/Biltema.

• Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 11 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Biltema har både högt och lågt. Man får tänka lite och ha lite tur när man handlar där. Att köpa en gräsklippare eller liknande komplicerade produkter är nog inte så smart då man aldrig vet hur längde det kommer finnas reservdelar, eller hur kvaliten är.

Jag handlar där ofta, brukar vara glödlampor, batterier, glykol, lite bil och båt kemi. Kanske nått verktyg ibland. Oftast blir det bra sett till hur mycket jag använder grejerna. Nått som däremot suger är att de inte har ett system för att recensera saker på hemsidan!

• Gilla
jsiei97 och 4 till
  • Laddar…
B BäverBerra skrev:
Synd att inte Biltema har recensioner som övriga säljare har. Då kan man sortera ut skit mot bra skit ganska enkelt.
Men har hört någonstans att Biltema brukar se över bra varor de säljer mycket av och ersätter med andra billigare leverantörer och lever på vågen av gamla kunders omdömen/tester.
Det har man ju hört att vissa säljare sorterar bort dom mest negativa svaren sen så när man läser om produket så kan ju recensionerna variera kraftigt förmodligen på hur stor förväntan man har på den. Dessutom så på det stållen jag köper produken så vill ju butiken att man ska skriva en recension typ nästan innan man har använt produkterna. Skulle vara roligt å se hur recensionerna är säg efter två år......

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Håller med. Föredrar att planera tillvaron och köpa tyska Hazetverktyg från Amazon istället åtminstone till bilreparation/service.

Jag tycker att liknande skräpföretag ska betala hög miljöförstörelseskatt. Skulle även rensa bort bland fast-fashion och Ikea och liknande.

• Gilla
  • Haha
linneac och 7 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Lägg ner skiten.
Du tycker alltså att Biltema ska lägga ner, pga. din dumsnålhet som väljer den billigaste tången, och tror den ska hålla. Den här "skittången" kanske passar utmärkt till en "fattig student" som bara ska dra ut någon liten spik eller liknande.
Det finns betydligt bättre tänger på biltema, om du tittat på ordinare sortiment som kostar normalt med pengar. Jag är själv snickare och många gånger förvånad över deras kvalitet. Med tanke på att jag ibland betalar ca 1/5 mot vad en kvalitetsprodukt kostar, så håller det ändå mer än hälften så bra. Detsamma gäller Jula. Man får ju helt enkelt jämföra pris med användning. Ska något användas lite och väldigt lätt, så är billigaste på Biltema okej. Ska det användas mycket för en hemmafixare så passar biltemas dyrare/normala sortiment bra. Det funkar även perfekt för proffs som bara behöver ett verktyg ibland.
Ska man använda ett verktyg hårt och brutalt, samt mer frekvent bör man satsa på rena kvalitetsprylar.
Skulle det bli fel på Biltema, så är de som sagt suveräna på att hantera reklamationer. De betalar alltid reseersättning utan knussel när man ber om det också.

Gillar inte du Biltema, så låt bli att handla där.

• Gilla
dennis svensson och 27 till
  • Laddar…
Jag tycker också biltema har både skräp och bra grejor. Man får som vanligt handla med insidan av skallen. Köper man den billigaste skiten de har så får man just det.

Jag tycker det sämsta med biltema är att de inte har betygsystem från kunderna. Hade de haft det så hade jag handlat mer från dom.

• Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Om TS nu vill lägga ner Biltema så är det väl fritt fram att köpa det och lägga ner? :cool:

• Gilla
  • Haha
Stefan Bengtsson och 12 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om TS nu vill lägga ner Biltema så är det väl fritt fram att köpa det och lägga ner? :cool:
Ah! eller göra en Musk, Säga man vill köpa , sen ångra sig och slutligen köpa och sparka ledningen och säga
"Jag är största trollet!"

• Haha
  • Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
Sällar mig till dom som tycker att det finns både skit och kvalite på Biltema, men har inte sett något inlägg om deras i särklass bästa produkt, deras lakrisbåtar slår originalet.

• Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
H Harpgear skrev:
Sällar mig till dom som tycker att det finns både skit och kvalite på Biltema, men har inte sett något inlägg om deras i särklass bästa produkt, deras lakrisbåtar slår originalet.

oh de har jag inte provat!

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Men om TS är sur efter att ha köpt en enda tång, hur sur ska han inte bli efter att ha köpt alla tänger, och all annan skit, de har? :mad: Med tanke på TS hälsa ger jag :thumbdown: till dit råd. :p

• Haha
  • Ledsen
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Hehe, kul att man tycker olika. Berätta, är det 5kr korven som drar?
Jag- och dottern tycker om mjukglassen.

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
HeligBirma HeligBirma skrev:
Jag- och dottern tycker om mjukglassen.
...och de har billig och helt ok korv!!

• Gilla
Hmbyggab och 2 till
  • Laddar…
J
Ä Äpplesnö skrev:

Lägg ner skiten.
Håller med, har verkligen chanserat och vägrar den butiken.

Allt skräp som säljs i dessa butiker är miljöförstöring om något, verkligen tragiskt att kommersiella aktörer får tillverka miljarder skitprodukter som bara åker i soptunnan. Utan konsekvenser.

• Gilla
  • Haha
linneac och 7 till
  • Laddar…
K
Vilken jävlar lip tråd. om du inte gillar biltema handla inte där då! Hur svårt är det?
hitta något vettigare att gnälla om i stället om ni nu måste gnälla

• Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.