189 348 läst ·
860 svar
189k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
Det där märkte jag på dom stora blåa sopsäckarna. När dom lanserades var dom tjocka och tåliga, sedan efter ett tag tunna och ömtåliga. (samma artikelnummer)K Knight skrev:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Mycke gubbgnäll.
Alla skriver allt som blir sämre, aldrig någon som skriver något positivt när något varit bra.
Man får väl gissa att dom valt en annan billigare tillverkare av sop säckarna för att sälja dom till samma pris.
Jag bytte nu elleverantör för att få billigare el,och bytte även bank igår för bättre ränta.
Saker handlar ju om ekonomi.
Alla skriver allt som blir sämre, aldrig någon som skriver något positivt när något varit bra.
Man får väl gissa att dom valt en annan billigare tillverkare av sop säckarna för att sälja dom till samma pris.
Jag bytte nu elleverantör för att få billigare el,och bytte även bank igår för bättre ränta.
Skrev jag inte nyss att Biltemas Spisbränsle ( till sprit kaminer/kök) är otroligt bra i förhållande till priset ?N neo11 skrev:Mycke gubbgnäll.
jag tycker att spolarvätska luktar illa då det brinner samt sotar glaset på min kamin mer.H Hallerudsbo skrev:
Just Biltemas Spisbränsle är bland det bästa och hyffsat billigt.
Finns bättre men jag vill inte betala över 100 spänn per liter som de jag hittat som är bättre.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
nu har inte jag spolarvätska från biltema.M MrDizzy skrev:
Men den jag kör varken sotar eller luktar tycker jag.
Köpt på 20 liter koncentrat
Men det finns någon jag använde som är mer vätska i som va svår att tända och brann med mer gul låga den var dålig
Kommer fortsätta handla på Biltema så länge de har click & collect med leverans ut till bilen. Kan handla alla möjliga smågrejer, och även fast de har 2 timmar på sig att plocka ihop ordern brukar de vara redo efter 10-30 minuter. Otroligt skönt att inte behöva slösa bort en hel eftermiddag på att springa runt inne i butiken.
Tycker lite synd om de anställda som samlar ihop ordrarna så snabbt, men som kund är det en oslagbar upplevelse.
Tycker lite synd om de anställda som samlar ihop ordrarna så snabbt, men som kund är det en oslagbar upplevelse.
Lite tjurigt blev det nu 
Sanningen är väl att det finns bra grejer på Biltema, och det finns skräp. Hur man ska skilja på dessa i förväg har jag inte lärt mig ännu. Men det kommer säkert med åldern. Jag är ju bara 50 än så länge.
Sanningen är väl att det finns bra grejer på Biltema, och det finns skräp. Hur man ska skilja på dessa i förväg har jag inte lärt mig ännu. Men det kommer säkert med åldern. Jag är ju bara 50 än så länge.
Det saker som jag tycker varit sämst från Biltema har varit saker till barnen. Plastleksakerna är av för billig plast som helt enkelt är för hård/spröd och spricker vid normal "barnanvändning", har någon tång jag tycker glappar samt små mejslar som inte har hårt nog stål i spetsarna men samma problem har jag haft på saker från andra butiker som tex Bauhaus mfl. så inte unikt för Biltemas grejer.