Hej.
Jag har tänkt installera frånluftvärmepump men har tyvärrbara 2,04 m i källarplanet.
Finns det någon FLVP med bygghöjd max 1,7 m?

mvh tomas
 
Comfortzone har CE50L eller CE65L som är 1,6m hög. Den behöver kompletteras med en ackumulator tank.

http://www.comfortzone.se/
 
den är dessutom riktigt bra
 
Tror att 180cm är till för inkopplingen av från- och avluft för ventilationen. Själva pumpen är 160 cm hög och för ventilationsinkoppligen krävs ca 20 cm = ca 180 cm.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.