Hej,

Jag undrar om ni kan komma med förslag på omfattning och typ på belysning som har bra kvalitet utan att det ska kosta skjortan till våran ombyggda källare.

Jag har frågat hos bygghandeln men upplever att dom inte har kunnandet. Har också skickat offertförfrågan till många säljare av belysning på nätet men bara fått ett svar där priset landade på ca 20 000:- för spottar med drivdon och dimrar - är det ett rimligt pris?
Så nu testar jag er - jag hoppas att det finns nån här som kan hjälpa oss.

Jag infogar en skiss där ni kan se storlek och funktioner.
Det är lågt i tak - ca 2,1 m och med träunderlag i tak utom i tvättstuga som har betong. Vi vill därför att belysningen inte ska bygga ner för mycket och bli för varm, jag funderar på att läkta ned (22) 28 eller 34 mm, och på det takgips som bygger ca 12mm.
Bastun och garaget har jag löst belysningen till.
Alla utrymmen vill vi kunna dimma utom förråden och möjligen tvättstuga och toa.

Visa bilaga Källarplan möblerad.pdf

Inte riktigt framme än men vi ska göra liknande. Köper med minimalt inbyggnadsmått och inte för många spots. Det blir lätt för många... fick inte fram din skiss men dom vi har köpt innan kostar ca 200kr per spot

Jag fick tag på leddar via Blocket som uppfyllde mina krav. Dom kostade runt 200 st.
Jag köpte via en privatperson som importerar.
Dom fungerar bra än.
Tänk bara på att köpa några i reserv ifall nån går sönder då dom du köper kanske inte kommer finnas kvar att köpa framöver.

Dessa installerade min elektriker i höstas i min källare. Jag reglade ned med en 28x70 och sen körde jag på takskivor istället för gips men det blir samma resultat. De fungerar utmärkt. Drivern var det som var mest tight men 28 mm räckte gott(y)
DesignLight q-mw

• Gilla
jani_m70
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.