Hej! Nu är de dags att byta fönster på vårt uthus, en gammal lanthandel. Vi behöver 19st fönster, i lite olika storlekar, de flesta blir sk flaggfönster, men även 3 stora skyltfönster. Då till min fråga. Har någon här köpt ifrån Lagan fönster? Mejlade ned till Polen till Szach-mat då jag hört mycket bra om dom och ville importera själv pga att de blir billigare men svaret jag fick ifrån dom var att de samarbetar med Lagan fönster i Sverige och att jag skulle tala med dom, men då blir det ju mellanhänder och också dyrare? Har ej mätt alla fönster än så har inte hunnit fått en offert från något företag. Men tänkte höra mig för här innan om vad ni rekommenderar för företag och om någon köpt ifrån Lagan Fönster?

Mvh Rebecca

Hej! Just Laganfönster känner jag inte till men går sällan importera direkt från fabrik som privatperson då de har avtal med diverse återförsäljare. Så mellanhänder kommer du nog inte förbi.

Kolla här:
http://okna.swiebodzin.pl/en/Offer

Därifrån kommer mina fönster, inköpta år 2010.
Visserligen köpta av min husbyggare, men det var en vanlig liten byggfirma med < 10 anställda.

PS
Och välkommen till Bygga Hus-forumet Rebecca :)

Redigerat:
Okej. Har läst på detta forumet att det var många som köpt ifrån just denna fabrik i Polen och var nöjda så det var därför jag kontaktade dom. Men eftersom de var så många svenskar som ville och hade importerat ifrån dom så skaffade de sig en kontakt här i Sverige istället sa de. S

KnockOnWood skrev:
Kolla här:
[länk]

Därifrån kommer mina fönster, inköpta år 2010.
Visserligen köpta av min husbyggare, men det var en vanlig liten byggfirma med < 10 anställda.

PS
Och välkommen till Bygga Hus-forumet Rebecca :)
Tack så mycket för tipset! Ska kollas in direkt!
Tack snälla! Intressant och bra forum!

Snailman
Mitt råd är att även be lagan fönster om offert.
Har handlat av dem, transporten hade bakgavellyft så slapp ordna truck, som de som handlade från fabriken fick ordna.

Redigerat:
Har köpt därifrån och allt fungerade perfekt. Fick till och med leveransen på en lördag vilket underlättade för mig.

Nu har jag beställt därifrån igen och hoppas på att det ska gå lika bra igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.