Hej
Jag har planera att måla om fasaden. 1. Det finns en spricka som skal lagas. Vilken sorts utefog är bra att använda?
2. Som filmen visar fasaden rör sig när jag trycker på den. Är det normalt? Vad är problemet?
Tacksam för tipps och idéer
Mvh Bokani
Jag har planera att måla om fasaden. 1. Det finns en spricka som skal lagas. Vilken sorts utefog är bra att använda?
2. Som filmen visar fasaden rör sig när jag trycker på den. Är det normalt? Vad är problemet?
Tacksam för tipps och idéer
Mvh Bokani
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Finns byggfog för utomhusbruk. Det är nog troligtvis ingen regel bakom precis i skarven mellan panelen och teglet. Således har inte spikarna i den yttersta brädan fått fäste. Det är inte optimalt men heller inget att oroa sig för. Klart du skulle kunna försöka hitta fäste i stommen med lååång skruv men risken är väl att du punkterar något eller drar brädan för långt inåt väggen. Fogat och målat och levt med det skulle jag gjort.
Tusen tack för ditt svarS Småbrukaren skrev:Finns byggfog för utomhusbruk. Det är nog troligtvis ingen regel bakom precis i skarven mellan panelen och teglet. Således har inte spikarna i den yttersta brädan fått fäste. Det är inte optimalt men heller inget att oroa sig för. Klart du skulle kunna försöka hitta fäste i stommen med lååång skruv men risken är väl att du punkterar något eller drar brädan för långt inåt väggen. Fogat och målat och levt med det skulle jag gjort.
Klicka här för att svara