Jag har en kamin som fått sprickor enligt bild. Kan man köpa sig en säck eldfast bruk, göra rent och putsa på eller ska man byta "skivorna" på något sätt?? (eldat lite papper...därav att det är så svart just ju....)
Såna vermikulitskivor är ingen idé att försöka laga. Är det någon märkeskamin så kan säkert din lokala kaminnasare hjälpa dig att beställa ett set, brukar inte vara så farligt dyrt.