Hej, bilder tack! Går att ta på hemförsäkringen för byte och även lagning går på hemförsäkringen.

Här har vi en bild ingen stor spricka så därför tänkte jag om man kunde göra något själv

• Mindre spricka i en grå stenbänkskiva med svart våg på spegling i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du se under skivan om du har armering, borde va som 1-2 såg snitt under som är fyllda med epoxy?

Om så har du lite spelrum, ta bort hällen tryck så sprickan öppnar sig lite mer, sen ner med blixtlim och tryck så sprickan sluter sig.

Sen kan man behöva slipa lite på ovansidan.

Annars kolla med ditt fsbolag om en stenhuggare kan komma ut och fixa det, ser ut som en rätt lätt lagning om. Man har rätt grejer!

Kollade nyss och har ingen armering under men när jag va där nere så jag att den har spruckit jäkligt lustigt i kanten kan detta försvåra lagnings processen om jag gör det själv?

• Sprucken kant på ett grått stengolv bredvid en köksinstallation med synlig sprickbildning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja den där va trist, rekommenderar att du kontaktar en firma som kan laga den, kolla även med ditt försäkringsbolag så kan det gå på drullen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.